تلگرام

    حتماً شما هم در باشگاه ورزشکارانی را دیده‌اید که وزنه‌ای را بر می‌دارند و فقط آن را از نقطه A به نقطه B می‌رسانند و ماه‌ها و ماه‌ها همین را تکرار می‌کنند. هرچند عوامل زیادی وجود دارد که باعث عدم پیشرفت می‌شود؛ مانند برنامه تمرینی اشتباه و تغذیه نادرست، اما اگر این افراد با تمرکز تمرین کنند و روی عضله‌ای که در حال کار کردن روی آن هستند فکر کنند، دست‌کم نتایجی بهتری خواهند گرفت. یک تحقیق جدید در کشور دانمارک ارتباط ذهن-عضله را به اثبات رسانده است. در این مطلب مجله بهنام شرفی نحوه استفاده از این ارتباط توضیح می‌دهد.

    امکان دارد شما هم شنیده باشید که با تمرکز دقیق می‌توانید نتایج مطلوب‌تری داشته باشید. برای رسیدن به چنین مهارتی، باید یاد بگیرید که چطور از حواس‌پرت‌کن ها دوری کنید. شما باید دقیقاً احساس کنید که عضلات‌تان حین تمرین چگونه به چالش کشیده شده و تحریک می‌شوند.

    یکی از فاکتورهای مهم در رشد هر عضله، توانایی تمرکز بر روی انقباض و انبساط آن در حین اجرای حرکات مختلف است. توانایی انقباض و انبساط هر عضله، موجب در گیری بیشتر تارهای عضلانی و تحریک رشد بیشتر در آن عضله می‌گردد.

    ‘ );
    w.anetworkParams[ ad.id ] = ad;
    d.write( ‘

    مطلب مرتبط: موزیک ورزشی چه تأثیری بر فعالیت ورزشی دارد؟

    هرچه تمرکز بر عضلات هنگام تمرین بیشتر باشد الیاف عضلانی بیشتری فعال می‌شوند. این ارتباط بین ذهن انسان و الیاف عضلانی در نتایج تحقیقی که در کشور دانمارک انجام شد به اثبات رسید. ذهن تأثیر خیلی بیشتر و  بزرگ‌تر از آنچه ما تصور می‌کنیم بر بدن دارد.

    _________________________________________________________________________________________________

    _________________________________________________________________________________________________

    چگونه حجم کار مغز بر حجم کار بدن تأثیر می‌گذارد

    اگر ذهن شما درگیر فکر کردن به موارد مرده و بی اهمیت باشد، در حین تمرین نمی‌تواند از تمام ظرفیت و منابع خود برای فرستادن پیغام‌های ضروری به عضلات استفاده کند. این به معنی انجام سرسری تکرارها و عدم کسب نتیجه لازم از تمرین است.

    جلسه بعدی که تمرین را در باشگاه بدنسازی انجام می‌دهید، تمام تمرکز و فکر خود را بر عضلات گذاشته که سخت‌تر از آنچه شما تصور می‌کنید در حال فعالیت هستند. بر انقباض عضلات حین جابجایی وزنه‌ها و احساس قدرت در زمان تمرین تمرکز کنید.

    وقتی وزنه‌ای را بلند می‌کنید، انقباض عضله را احساس کنید و وقتی سر جای اولش بر می‌گردانید کشش آن را نیز حس نمایید. مثلاً وقتی روی سینه‌های‌تان کار می‌کنید، با بالا بردن وزنه، عضله را منقبض کنید و با آهسته پایین آوردن وزنه، عضله را بکشید.

    این روش زمانی کاربرد مؤثری دارد که شما تمرین تک عضله‌ای را انجام دهید. به طور مثال تمرکز حین تمرین جلو بازو، نشر طرفین و … . در واقع تمرکز همراه با تمرینات تک عضله‌ای (نه ترکیبی و نه گروهی) نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت. 

    تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

    منبع: menshealth

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت بهنام شرفی محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس