نوزادان و کودکان تا دو سالگی ویتامین D مورد نیازشان را از طریق قطره خوراکی دریافت می‌کنند، اما در سنین بالاتر میزان مورد نیاز روزانه را باید از طریق مصرف روزانه لبنیات غنی از ویتامین D، تخم‌مرغ و ماهی (حداقل دو تا سه بار در هفته) و قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم به مدت ۲۰ دقیقه در روز دریافت کنند.‌

    از آنجا که تامین ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد ویتامین D روزانه از طرق فوق معمولا مقدور نیست، مصرف قرص این ویتامین در کودکان با توجه به میزان کمبودشان ضروری است که برای این منظور به طور معمول باید مصرف یک قرص ۵۰ هزار واحدی در هفته به مدت دو تا سه ماه صورت بگیرد.

    http://bahmansharafi.ir/wp-content/uploads/2017/12/5a416a38f0a5d.jpg

    کمبود ویتامین D با ما چه می‌کند؟

    در اثر کمبود ویتامین D در بدن، نرمی استخوان ایجاد می‌شود.

    در اثر کمبود ویتامین D، جذب کلسیم از روده‌ها متوقف می‌شود و مشکلات استخوانی بروز می‌کند.

    دندان‌های کودک دیر درمی‌آیند و دچار پوسیدگی زودرس می‌شوند.

    بچه‌ها دیرتر راه می‌افتند.

    بد شکل شدن لگن بویژه در دخترها بروز می‌کند که می‌تواند سبب تنگی لگن در آنها شود.

    افراد، کوتاه قد می‌شوند.

    منبع : pezeshk.us

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت بهنام شرفی محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس